מחקר: כיסוי תקשורתי נגד בשר מקטין את הצריכה
דודי שטרן 20.10.2016
כיסוי תקשורתי שמעודד הפחתה או הימנעות מצריכת בשר הוא כלי הסברה יעיל.
מחקר חדש מצא, שסיפורים חדשותיים נגד בשר, שכוללים את המלים "הפחתה" או "הימנעות", מקטינים את הצריכה באופן משמעותי. קבוצה של 2,237 משתתפים בין
הגילאים 18-87 חולקה לשלוש קבוצות, וכל קבוצה קיבלה משימה לקרוא כתבה חדשותית. כתבה אחת סבבה סביב הפחתת צריכת בשר, השניה המליצה על הימנעות מצריכת בשר לחלוטין והכתבה השלישית - לקבוצת הביקורת - דיברה על הליכה כסוג של התעמלות.
המשתתפים דיווחו על צריכת הבשר שלהם שבוע לפני וחמישה שבועות אחרי קריאת הכתבה.
החוקרים גילו, שהמשתתפים שקראו את הכתבות על ההפחתה או על ההימנעות מצריכת בשר, דיווחו שהם צרכו מנה אחת של בשר פחות בחודש, בזמן שבקבוצת
הביקורת לא חל שום שינוי. עורך המחקר אמר: "הממצאים מרמזים על כך שההשפעה של קריאת כתבה חדשותית יכולה להימשך מספר שבועות, וזה ראוי לציון. אמנם מנה אחת בחודש נראית על פניו כמו השפעה קטנה, אבל היא מהווה 6.5% מכלל צריכת הבשר."
בנוסף, המחקר גילה ממצאים נוספים, ביניהם שינוי הגישה כלפי רווחת בעלי חיים. לאחר קריאת הכתבות על ההפחתה או ההימנעות, המשתתפים נטו להסכים שרכישת מוצרים מן החי גורמת לסבל של בעלי חיים, שגידול בעלי חיים למזון תורם
לנזקים אקולוגיים, ושהפחתה בצריכת הבשר תורמת לבריאות.
מחקרים רבים נוספים נעשו על התנהגויות שקשורות לבריאות ולאיכות הסביבה, כמו עישון, שימוש בחשמל ופעילות גופנית. המחקר הזה הוא אחד הראשונים שנכנס לעומקו של עניין
על איך התקשורת, במיוחד כתבות חדשותיות באינטרנט, משפיעה על צריכת הבשר. מחקרים דומים מתוכננים להתבצע כדי לבדוק את יעילותם של כלים אחרים כמו סרטונים, ספרים ותיעודים.
טבעונות | מפת האתר |
חיפוש באתר | אודות האתר |
תנאי שימוש באתר | כתבו לנו
קירות שקופים | הון שלטון מזון |
איך לעבור לטבעונות | טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר