טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

תעשיית בעלי החיים באסיה יוצרת סיכונים בריאותיים כלל עולמיים

דודי שטרן 15.8.2017

תעשיית בעלי החיים באסיה יוצרת סיכונים בריאותיים כלל עולמיים

העיתון The Guardian הבריטי טוען, כי גדילת תעשיית בעלי החיים באסיה מגבירה את הסיכון לעמידות בפני אנטיביוטיקה ולהפצת שפעת העופות אל מעבר לתחומי היבשת.

השימוש באנטיביוטיקה בתעשיית בעלי החיים באסיה גדל פי שתיים בעשר השנים האחרונות, מה שמוביל לסיכון לעמידות בפני אנטיביוטיקה בכל העולם. בנוסף, נוצרים בתעשייה זנים חדשים וקטלניים במיוחד של שפעת העופות, שעלולים להתפשט ברחבי תבל. העיתון מתבסס על דו"ח חדש שפורסם על ידי רשת של משקיעים פיננסיים.

השימוש באנטיביוטיקה בלולי תרנגולות ובדירי חזירים באסיה יגדל ביותר מ-120% עד שנת 2030, בהתבסס על המגמות העכשוויות. כמחצית מהאנטיביוטיקה בעולם נצרכת בסין בלבד. שני יצרני המוצרים מן החי הגדולים בסין הם בין עשרת היצרנים הגדולים בעולם.

הגדילה של תעשיית בעלי החיים באסיה גורמת גם להתגברות פליטת גזי חממה ב-360 מיליון טון בשנה - כמו 100 תחנות כוח מבוססות פחם חדשות. סין אחראית גם על כריתת יערות באמזונס: צריכת המספוא הסינית אחראית על יותר משליש מיצור הסויה בברזיל.

הגידול בתעשייה בא בעיקר בעקבות הגידול באוכלוסייה והעלייה ברמת החיים.

לכתבה:
Factory farming in Asia creating global health risks, report warns

העיתון גלובס מדווח, כי הביקוש הגובר למוצרי חלב באסיה גורם גם לכך שחקלאים מניו-זילנד עוברים מגידול מסורתי של כבשים לגידול עדרי פרות. התוצאה: זיהום הנהרות, פגיעה במי השתייה ואיום על ענף היצוא השני בגודלו במדינה - תיירות. לכתבה המלאה:

תעשיית החלב בניו-זילנד מאיימת על התדמית הירוקה שלה

יש לציין, כי סין היא המדינה המאוכלסת בעולם, ורמת החיים בה נמצאת בעלייה, ומכיוון שכך, השפעתה האקולוגית על העולם גדולה. הודו, המדינה השנייה הכי מאוכלסת בעולם, נמצאת במצב דומה, מה שהופך את יבשת אסיה למשפיעה במיוחד. אין בכך בכדי להמעיט בהשפעתן של מדינות מערביות, שהן הרבה יותר מתועשות יחסית לגודל האוכלוסייה. כשישית מצריכת הבשר העולמית היא בארצות הברית. גם בישראל צריכת המוצרים מן החי גדולה מאוד. יצואנית הבשר הגדולה בעולם היא ברזיל.

ממשלת סין מודעת לנזקים הבריאותיים והאקולוגיים הנגרמים מצריכת מוצרים מן החי, ועושה מאמץ להקטין צריכה זו:

ממשלת סין: להקטין את צריכת הבשר בחצי
שוק מוצרי החלב הצמחיים העולמי מכפיל את עצמו תוך שמונה שנים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS