טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

עתירה לבג''צ: לאסור מכירת מלכודות דבק

בלה וזלמן 28.12.2017

היום בבוקר התנהל דיון בבית משפט הגבוה לצדק שבירושלים בעקבות עתירה שהגישה עמותת 'קירות שקופים' נגד השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, בה היא קוראת לאסור מכירת מלכודות דבק לעכברים ושימוש בהן, בשל הסבל הרב הנגרם לבעלי החיים שנתפסים במלכודות.

יש לציין כי במלכודות הדבק המיועדות להדברת עכברים נלכדים בעלי חיים מסוגים שונים ביניהם נחשים, זוחלים שונים, ציפורים וגורי חתולים. בעלי החיים שנדבקים למלכודת נאבקים להשתחרר ממנה תוך שהם תולשים את אבריהם ונשארים לגסוס שעות וימים עד למוות. עוד יש לציין כי הוראות ההפעלה המקוריות של המלכודות הן שברגע שנלכד בה בעל חיים יש להרגו מיד. לעומת זאת, המשווקים מורים לצרכנים להשליך את המלכודת עם בעל החיים הגוסס לפח. חשוב להדגיש כי מלכודות הדבק נמכרות כמעט בכל מכולת שכונתית כמו גם ברשתות גדולות כגון 'הום סנטר'.

בשוק יש היום מגוון רחב של מלכודות הומאניות בהן נלכדים העכברים ולאחר מכן ניתן לשחררם בשדה קרוב, אך צרכנים רבים וביניהם גופים גדולים מאד כגון בתי חולים וצה"ל מעדיפים להשתמש במלכודות הדבק בגלל נוחות ועלות זולה. נציגי עמותת קירות שקופים טוענים כי הם מקבלים מידי יום הודעות מאזרחים מזועזעים אשר נתקלים במלכודות שנדבקו אליהן בעלי חיים שונים כשהם במצבי גסיסה ופציעות כאלו ואחרים ואין להם את הידע והיכולת לעזור. עוד נוסיף כי מי שנתקל במצב כזה יכול לשפוך שמן על הדבק ולשחרר בעדינות את בעה"ח לחופשי.

במהלך הדיון, עורך הדין מטעם עמותת קירות שקופים, מר יהונתן רבינוביץ', הציג בפני הרכב של שלושה שופטים את הסבל והאכזריות הנגרמים כתוצאה מהשימוש במלכודות אלו וכי יש אלטרנטיבה, לעומתו טען עורך הדין מטעם המדינה כי יש בכוונת המדינה לדון בהתקנת תקנות בנושא, וכי הם ידונו בכך עד שנת 2019. בית המשפט הורה לתת קדימות לנושא, אך עדיין הקדימות היא במסגרת הזמן שהוקצה ללא קיצורו.

במהלך השנים האחרונות הוגשו בכנסת שלוש הצעות חוק פרטיות לאיסור שימוש במלכודות דבק בין השאר על ידי חברי הכנסת איתן כבל ודוב חנין אשר לא התקבלו.

במהלך הדיון היום התקיימה מחאה על ידי פעילי החזית לשחרור בעלי חיים מחוץ לדלתות אולם בית המשפט, אשר יצרה התעניינות בקרב האנשים הרבים שעברו במקום.

לדברי עורך הדין יהונתן רבינוביץ', ניתן יהיה בעתיד להגיש עתירות חוזרות בנושא.













וכך נראה עכבר דבוק למלכודת דבק:
עתירה לבג''צ: לאסור מכירת מלכודות דבק



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS