טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דרום קוריאה: הרצון לאכול בשר כלב אינו מצדיק את הריגתו

צוות טבעוניוז 25.6.2018

דרום קוריאה: הרצון לאכול בשר כלב אינו מצדיק את הריגתו
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

דרום קוריאה עושה היסטוריה: אתר החדשות ynet מדווח, כי בצעד תקדימי קבע בית משפט במדינה האסייתית כי הרצון לאכול בשר כלב אינו מצדיק את הריגתו.

כ-17 אלף חוות מגדלות כלבים למאכל בדרום קוריאה. בשר כלבים היה במשך שנים ארוכות חלק מהמטבח הדרום קוריאני, וההערכות היו שכמיליון כלבים נאכלים בדרום קוריאה מדי שנה. אלא שבשנים האחרונות אימצו עוד ועוד דרום קוריאנים את הרעיון שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם ולא חיה למאכל, ובקרב הדור הצעיר נחשבת כיום אכילת הכלבים במידה רבה לטאבו.

עם זאת, אכילת כלבים עדיין נמצאת בתחום האפור מבחינה משפטית בדרום קוריאה. במדינה אין אמנם איסור רשמי על אכילתם, אבל הרשויות בה הציגו שורה של תקנות תברואה או חוקים להגנה על בעלי חיים האוסרים להשתמש בשיטות הרג אכזריות, וניצלו אותם כדי לפעול נגד חוות לגידול כלבים ומסעדות המוכרות בשר כלבים לפני אירועים בינלאומיים גדולים שאירחה המדינה כגון אולימפיאדת החורף האחרונה.

פסיקת בית המשפט באה בעקבות תלונה של ארגון למען בעלי חיים נגד חוות כלבים ספציפית. מנהל החווה הורשע וחטף קנס. עורך הדין של הארגון בירך על הפסיקה ואמר: "הפסיקה הזו משמעותית מאוד משום שזו הפעם הראשונה שבית משפט קובע שהרג כלבים לצורך אכילת בשרם הוא מעשה בלתי חוקי כשלעצמו". לדבריו התקדים "סולל את הדרך להוצאה מוחלטת של אכילת בשר כלבים אל מחוץ לחוק".

פסיקתו של בית המשפט עוררה כעס ומחאות מצד מגדלי כלבים למאכל. נציג התאחדות מגדלי הכלבים טוען כי ברחבי דרום קוריאה יש כ-17 אלף חוות לגידול כלבים וכי הפגיעה בהן אינה הוגנת. "זה מקומם", אמר. "אנחנו לא יכולים לקבל את הפסיקה הזו. אנחנו דורשים מהממשלה להתיר בחוק באופן מפורש אכילה של בשר כלבים ולתת רישיון למשחטות. אם היא לא תעשה את זה, נילחם עד הסוף. צריך להבדיל בין כלבים שמיועדים למאכל לבין כלבי מחמד. פרות, חזירים, תרנגולות וברווזים מגדלים כדי לאכול אותם, אז למה לא כלבים?".

לכתבה המלאה:
היסטוריה בדרום קוריאה: פסיקה נגד אכילת כלבים

לקריאה נוספת:
נסגר שוק בשר כלבים הגדול ביותר בקוריאה הדרומית
טייוואן אוסרת על אכילת כלבים וחתולים
באלי: נאסרה מכירת בשר כלבים
פסטיבל יולין



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS