טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

תכנית: פתיחת שוק החלב לתחרות, פיצוי רפתנים שייפגעו

צוות טבעוניוז 4.9.2018

תכנית: פתיחת שוק החלב לתחרות, פיצוי רפתנים שייפגעו
רפת בישראל. צילום: צוות טבעוניוז

העיתון 'ישראל היום' חושף תכנית של המועצה הלאומית לכלכלה, שתמציתה ביטול הדרגתי של המגבלות על ייצור החלב בישראל ובמקביל - פיצוי רפתנים שלא יוכלו להתמודד עם התחרות בענף.

יושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופסור אבי שמחון, התראיין לעיתון ואמר: "יש לנו בעיה גדולה מאוד. החלב בישראל הרבה יותר מדי יקר מכפי שהוא אמור להיות ומכפי שהוא בעולם. חלק מזה נובע מכך שמזג האוויר כאן הוא לא אופטימלי לייצור חלב. חם כאן מדי ותנאי מזג האוויר לא דומים לשוק האירופי, וזה תורם לייקור התהליך. אבל גם השיטה תורמת לייקור התהליך. אימצנו שיטה רעה מאוד של רישיונות ייצור, ללא כל קשר לטיב היצרן. יש רק עוד מדינה אחת שפועלת בשיטה הזו - קנדה."

הפיצוי שמתוכנן להינתן לרפתנים הוא בסדר גודל של בין 2 ל-3 מיליון שקלים לרפת. לפי ההערכות מדובר בכ־250 רפתנים שלא יוכלו להתמודד מול התחרות אחרי שהשוק ייפתח לתחרות, כך שסכום הפיצוי עשוי להגיע לכ־750 מיליון שקלים. "אי אפשר לזרוק אותם לתוך השוק, ללא כל עזרה", אומר שמחון.

לכתבה המלאה:
נפתח את שוק החלב לתחרות ונפצה את החקלאים שייפגעו

על פי פרופסור שמחון, מטרת התכנית היא הוזלת מוצרי החלב. עם זאת, צעדים ממשלתיים שנעשו בעבר למטרת הוזלת מחירים לא הביאו לתוצאה המיוחלת. כך, למשל, הורדת המכסים על יבוא בעלי חיים במשלוחים החיים לא הביאה לירידה המיוחלת במחירי הבשר הטרי, ואם לא די בכך - היא הייתה אחד הגורמים לעלייה במחירי החלב הגולמי עקב ירידה ברווחים ממכירת עגלים זכרים מתעשיית החלב.

בנוסף לכך, על פי פרסומים מהתקופה האחרונה, צמיחת שוק החלב בישראל בשנים האחרונות היא באחוזים בודדים, כאשר צמיחת שוק החלופות הצמחיות לחלב ולמוצריו גדולה פי כמה וכמה. לגבינות לבנות ולמשקאות חלב נרשמה צמיחה שלילית. במקביל, חלה ירידה חדה במכירות מוצרי חלב בעולם כולו.

לקריאה נוספת:
מומחים: תעשיית מוצרי החלב תיעלם תוך חמש עד עשר שנים
מוצרי החלב שבפיקוח: כרוניקה של הפסד
יצרנית המספוא הגדולה בעולם: ירידה חדה במכירות מוצרי חלב בעולם כולו
דה מרקר: שוק תחליפי החלב הוא הצומח ביותר ואחד הרווחיים בתחום החלב
חלב מגואל בדם



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS