תנובה: הפסדים בתחומי הביצים והעופות
צוות טבעוניוז 11.3.2019
העיתון הכלכלי 'גלובס' מדווח, כי תנובה רשמה ב-2018
הפסד תפעולי של כ-4 מיליון שקל על שיווק הביצים. כמו כן יצאה החברה בשנה החולפת מפעילויות הפסדיות נוספות, בין היתר בתחום העופות.
בעקבות זאת מגבשת תנובה תוכנית התייעלות לאורך כל שרשרת האספקה. לדברי גורם בענף, החברה
מכינה את הקרקע למכירת הפעילות לשחקן גדול יותר. ב-2015 היא רשמה הפסד תפעולי על פעילות הביצים בסך 15.1 מיליון שקל, ומאז הצליחה לצמצם את ההפסדים, שעדיין נמשכים.
ההחלטה האחרונה של ועדת המחירים הממשלתית להגדיל את התשלום
של משווקי הביצים למגדלים מאיימת גם היא על כדאיות הענף. עשר חברות גדולות לשיווק ביצים כבר התאגדו לצורך הגשת בג"צ נגד ההחלטה, אך תנובה לא לקחה בזה חלק, למרות שתוצאת המהלך משמעותית בשבילה.
בנוסף, בקיץ האחרון מכרה
תנובה את החזקותיה גם בצ'אם 2000 לייצור מוצרי ביצים, זאת לאחר שבמשך שנים הייתה החברה הפסדית.
ההפסדים בתחום העופות קשורים בין היתר להנחיות חדשות של משרד הבריאות בתחום ההפצה, מה שדרש מחברת תנובה להפריד בין העופות
למוצרים אחרים למשאיות שונות, מה שהפך את הפעילות ללא משתלמת.
לכתבה המלאה:
תנובה יוצאת לתוכנית התייעלות בתחום הביצים ההפסדיגם תחום החלב המאפיין את
תנובה איננו מזהיר. מחיר החלב הגולמי עלה בשנים האחרונות ואיים על כדאיות ייצור מוצרי החלב שבפיקוח, עד שרק לאחרונה הורו שופטי בית המשפט העליון על שר האוצר להעלות את המחיר המירבי שלהם. לעומת זאת, תנובה נהנית מפריחה בשיווק
מוצרים טבעוניים.
לקריאה נוספת:
ההונאה
חברות שיווק הביצים נגד משה כחלון ואורי אריאל
מאיפה באות ביציםלכתבות נוספות, היכנסו למדור
כלכלה.
טבעונות | מפת האתר |
חיפוש באתר | אודות האתר |
תנאי שימוש באתר | כתבו לנו
קירות שקופים | הון שלטון מזון |
איך לעבור לטבעונות | טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר