תעשיית המזון הטבעוני גייסה 16 מיליארד דולר בהשקעות מאז 2009
צוות טבעוניוז 12.5.2019
אילוסטרציה. מקור: Pixabayחברות המזון הטבעוני
גייסו יותר מ-16 מיליארד דולר בהשקעות בעשור האחרון - כך על פי 'דו''ח מצב התעשייה' של הארגון ללא מטרת רווח Good Food Institute. מתוך סכום זה, 13 מיליארד דולר הושקעו בשנים 2017 ו-2018 בלבד.
לדברי מנכ"ל הארגון, ברוס פרידריך,
משקיעים ויזמים משקיעים בשינוי הדרך בה בשר מיוצר ברחבי העולם. "ההזדמנות בשוק ענקית", הוא אמר. "השינויים בהרגלי הצריכה יצרו העדפה לחלופות למוצרים מן החי, וכבר ראינו גידול בקצב מהיר בתחום, גם בקמעונאות וגם בשירותי האוכל.
שיאני מגייסי ההשקעות הם אימפוסיבל פודס (189 מיליון דולר בגיוס ההשקעות האחרון שלהם, הגדול ביותר לשנת 2018),
ריפל פודס
(יצרנית חלופות לחלב עם 65 מיליון דולר בגיוס האחרון שלה), ביונד מיט (50 מיליון), ו-קליפיה פארמס (50 מיליון).
הדו"ח חושף גם, כי שנת 2018 הייתה שנת שיא בהשקעות בחברות שמפתחות
בשר מתורבת - בה הושקעו 50 מיליון דולר ב-12 חברות (מתוכן 11 קמו בשנה שעברה).
מאז 2009, 19 יצרניות מוצרים טבעוניים נרכשו על ידי חברות שהתמקדו עד עתה במוצרים מן החי, 10 מתוכן בשנתיים האחרונות. העסקה הגדולה ביותר בתחום זה הייתה בשנת 2017, בה חברת החלופות לחלב WhiteWave Foods נקנתה על ידי התאגיד
דנונה בסכום של 12.5 מיליארד דולר.
מנהל תחום החדשנות ב-Good Food Institute, בראד
ברברה, אמר: "התעשיות האלו מאיצות במהירות, ואנחנו עומדים לצפות בהן ממריאות. החדשנות במוצרים איכותיים, ההשקעות והשינויים בהרגלי הצריכה יוצרים מומנטום גדול. יש פוטנציאל לגידול רב נוסף, מה שמביא איתו הזדמנויות רבות. יזמים
ומשקיעים מזהים את זה ומעוניינים להיות מעורבים בהתפתחותה של התעשייה."
מקורות:
בהקשר הזה ראוי לציין את עלייתה המטאורית של מניית
ביונד מיט ביום הראשון בו נסחרה בנאסד"ק. נכון
לזמן כתיבת שורות אלו, שווי מנייה בודדת של החברה הוא כ-66 דולר (לאחר שהשווי בתחילת המסחר היה 25 דולר). לאחר הפריצה הגדולה וההד הנרחב בימיה הראשונים בבורסה, שווי המנייה שמר על יציבות מסויימת. אין ספק כי העלייה המרשימה והקבועה
בביקוש למוצרים טבעוניים בעולם רק תגדיל את שווי המנייה בעתיד ותעודד השקעות נוספות בתעשייה הטבעונית.
המכירות הקמעונאיות של מוצרי 'בשר צמחיים' צמחו ב-23% בין 2017 ל-2018 ליותר מ-760 מיליון דולר, כאשר באותה תקופה, סך
מכירות המזון הקמעונאי בארצות הברית עלה ב-2%. המכירות הקמעונאיות במדינה האמריקאית של חלופות צמחיות למוצרים מן החי עלו ב-17% ליותר מ-3.7 מיליארד דולר בשנה האחרונה. הנתונים מייצגים מגמה צרכנית והיא להחליף מוצרים מן החי במוצרים
מן הצומח, מסיבות של בריאות, רווחת בעלי חיים ודאגה לסביבה.
לקריאה נוספת:
סיכום שנת 2018 בטבעונות
סיכום שנת 2017 בטבעונות
כשקרניסטים מודים שהטבעונים צודקים - מי אתם שתתווכחו?
אין עתיד במוצרים מן החי. התעשייה יודעת את זה
האם אנחנו באמת מתקרבים ליום בו העולם יהיה טבעוני?כתבות נוספות במדור
כלכלה.
טבעונות | מפת האתר |
חיפוש באתר | אודות האתר |
תנאי שימוש באתר | כתבו לנו
קירות שקופים | הון שלטון מזון |
איך לעבור לטבעונות | טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר