טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גוגל טרנדס: התעניינות שיא בטבעונות ב-2020 בישראל ובעולם כולו

צוות טבעוניוז 3.9.2020

גוגל טרנדס: התעניינות שיא בטבעונות ב-2020 בישראל ובעולם כולו
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

מבדיקה עדכנית בשירות 'גוגל טרנדס' (Google Trends), ההתעניינות בטבעונות בישראל וברחבי העולם שברה שיא בשנת 2020.

'גוגל טרנדס' הוא שירות של חברת גוגל, שחושף את רמת ההתעניינות בנושאים שונים על פי זמן ועל פי מקום. הנתונים לקוחים מהיסטוריית החיפושים במנוע החיפוש של החברה והם נחשבים לאמינים מאוד. הבדיקה המדוברת הייתה של קטגוריית טבעונות (Veganism - Topic), הכוללת חיפושים שונים הקשורים לטבעונות (כולל מתכונים טבעוניים ומסעדות טבעוניות) בכל השפות. הקטגוריה נבדקה בישראל ובאופן גלובלי.

רמת ההתעניינות מוצגת בעזרת דירוג - מספר בין 0 ל-100, שמייצג את הרמה היחסית לעומת שאר הנתונים בדו"ח - כאשר 0 הוא חוסר התעניינות מוחלטת ו-100 הוא שיא ההתעניינות.

על פי הנתונים ניתן לראות כי ישנה עלייה הדרגתית בהתעניינות בטבעונות בעולם לאורך השנים. מלבד מספר שיאים נקודתיים, דירוג ההתעניינות בשנת 2019 סבב סביב 65 ובשנת 2020 סביב 70. שיא ההתעניינות הייתה בשבוע שבין ה-29.12.2019 לבין ה-4.1.2020 עם דירוג 100.

עובדה מעניינת היא כי ההתעניינות הגדולה ביותר בטבעונות היא במדינות בהן המטבח המסורתי עשיר במוצרים מן החי. שתי המדינות עם ההתעניינות הגבוהה ביותר בטבעונות הן בריטניה ואוסטרליה - שתיהן עם דירוג 100. אחריהן בטבלת הדירוגים נמצאות ניו זילנד וישראל, המדורגות 89 ו-88 בהתאמה. לאחר מכן מופיעות מדינות אירופאיות וצפון-אמריקאיות נוספות.

גם בישראל ניתן לראות עלייה הדרגתית ויציבה לאורך זמן בהתעניינות בטבעונות בשנים האחרונות. דירוג 100 נרשם בשבוע שבין התאריכים 5-11.4.2020. מחישוב ממוצע הדירוגים בכל שנה קלנדרית בחמש השנים האחרונות מתגלים המספרים הבאים:

שנהדירוג ממוצע
201634.9
201739.6
201842.8
201945.5
2020*52.9

* נתוני שנת 2020 - עד התאריך 3.9.

בחלוקה לאזורים בישראל מתגלה כי ההתעניינות הגדולה ביותר בטבעונות נמצאת באזור המרכז, בחיפה ובסביבתה, ובמיוחד בגוש דן עם דירוגים של 100, 98 ו-96. לאחר מכן מדורגים אזורי ירושלים והצפון (מלבד אזור חיפה). אזור הדרום קיבל את הדירוג הנמוך ביותר - 68.

התעניינות בטבעונות ברחבי העולם לאורך זמן בחמש השנים האחרונות על פי גוגל טרנדס

המדינות עם ההתעניינות הגבוהה ביותר בטבעונות בחמש השנים האחרונות על פי גוגל טרנדס

התעניינות בטבעונות בישראל לאורך זמן בחמש השנים האחרונות על פי גוגל טרנדס

התעניינות בטבעונות בחמש השנים האחרונות לפי אזורים בישראל על פי גוגל טרנדס

מבדיקה שערך צוות טבעוניוז בעבר בשירות גוגל טרנדס, גילינו כי טבעונות יותר פופולרית מצמחונות, פליאו ודיאטה קטוגנית.

לצפייה בתרשימים ולשמירתם בפורמט pdf וברזולוציה גבוהה יותר:
התעניינות בטבעונות ברחבי העולם לאורך זמן בחמש השנים האחרונות על פי גוגל טרנדס
המדינות עם ההתעניינות הגבוהה ביותר בטבעונות בחמש השנים האחרונות על פי גוגל טרנדס
התעניינות בטבעונות בישראל לאורך זמן בחמש השנים האחרונות על פי גוגל טרנדס
התעניינות בטבעונות בחמש השנים האחרונות לפי אזורים בישראל על פי גוגל טרנדס

טבעונות, צמחונות, תזונה קטוגנית, תזונה פליאוליטית - התעניינות בישראל לאורך זמן על פי גוגל טרנדס - השוואה בין ההתעניינות באורחות החיים בישראל בחמש השנים האחרונות, מעודכן להיום.

תעשיית הבשר צפויה להמשיך ולדעוך

תנובה נפרדת מאחזקה היסטורית של 50% בקבוצת א-ת המגדלת פטמים והודים. א-ת היא הקבוצה הגדולה בארץ מסוגה, שמגדלת פטמים והודים בתפישה אינטגרטיבית שעוסקת בכל שלבי הייצור - רבייה, הדגרה, גידול הפטם לבשר, שחיטה ושיווק הבשר. מחזור מכירות הקבוצה מגיע לסכום של 1.4 מיליארד שקל ולה 1,700 עובדים. בגלל המשבר בענף הפטם בשנתיים האחרונות, פעילות א-ת אינה רווחית כיום לתנובה.

לכתבה המלאה:
לא רווחי? תנובה נפטרת מעסקי העופות שלה

על פי חברת מחקרי השוק Gira, תעשיית הבשר בארצות הברית חטפה מכה קשה במשבר COVID-19 עם ירידה של 27% במכירות בשנת 2020 לעומת 2019 עקב הירידה בפעילות, ולמרות שהיא מנסה להתאושש, שנת 2021 צפויה להסתיים עם ירידה של 10% במכירות לעומת 2019. באירופה - בשנת 2020 נרשמה ירידה של 33% במכירות ושנת 2021 צפויה להסתיים עם ירידה של 14% לעומת 2019.

מבין הגורמים למשבר בתעשיית הבשר, מלבד משבר COVID-19, מציינים המומחים מגפת דבר חזירים אפריקאי שלא מרפה, המודעות ההולכת וגוברת לסבלם של בעלי החיים וגם את יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי.

התחזית של Gira התפרסמה באתר Food Navigator:
'2021 will be a difficult year': Meat analyst concerned for poultry, beef, and pork markets in Europe

הדיווח הנ"ל מצטרף לדיווחים רבים נוספים על המשבר בתעשיית הבשר, שנמצאת בנקודת מפנה היסטורית - בה העלייה במכירות נבלמה, ומגמת הירידה נמשכת כבר שנה שנייה ברציפות והיא צפויה להימשך עד פשיטת רגל מוחלטת.

לקריאה נוספת:
בלומברג: העולם סוף סוף מאבד עניין בבשר

הצרות נמשכות

תאגיד השידור האוסטרלי מדווח, כי אוניית משלוחים חיים נעלמה בים לאחר שנקלעה לסופת טייפון דרומית-מערבית ליפן. על סיפון האונייה היו 5,867 בני בקר ו-43 אנשי צוות. האונייה יצאה מניו זילנד ב-14 באוגוסט - לפני יותר משבועיים - והייתה מיועדת להגיע לסין. שר החקלאות הניו-זילנדי, דמיאן או'קונור, אמר: "אני מקווה שכל אנשי הצוות בטוחים. ליבי עם בני משפחותיהם".

לכתבה המלאה:
Japanese coast guard looking for live export ship with 43 crew, thousands of cattle, missing during Typhoon Maysak

טבעונות ממשיכה לקבל הכרה רשמית במישור הרפואי

בינתיים, בסלובקיה, חברת ביטוח בריאות גדולה ממליצה על תזונה טבעונית מותאמת אישית כטיפול בסוכרת סוג 2. לחברה 72,000 לקוחות הלוקים במחלה. ההמלצה מבוססת על פרוטוקול NFI, שנבדק לראשונה באירופה בשנת 2018. בעקבות הצלחתו המסחררת של המחקר הראשוני, נערכו מחקרים נוספים גדולים יותר. על פי הדיווחים, 84% מחולי הסוכרת סוג 2 שעקבו אחרי הפרוטוקול יכלו להפסיק לקחת תרופות.

לכתבה המלאה:
BREAKING: Insurance Company To Prescribe Plant-Based Diet To 'Thousands' Of T2 Diabetes Patients



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS