מכירות מוצרים טבעוניים באירופה גדלו ב-49% בשנתיים האחרונות
צוות טבעוניוז 2.3.2021
צילום: ביונד מיט
מחקר חדש מגלה כי מכירות מוצרים טבעוניים באירופה גדלו ב-49% בשנתיים האחרונות.
המחקר פורסם על ידי שיתוף פעולה בין פרויקט Smart Protein וארגון ProVeg International. המחקר מנתח נתונים של חברת מחקרי השוק 'נילסן' שטרם פורסמו, על מנת להפיק תובנות חדשות אודות הרגליהם של הצרכנים האירופאיים. המחקר הופק מנתוני
מרכולים מ-11 מדינות אירופאיות בשלוש השנים האחרונות. על פי דו"ח המחקר, הוא מייצג את "הסקירה הגדולה והמדויקת ביותר של הרגלי הצרכנים בתחום המוצרים הטבעוניים באירופה".
המדינות שנבדקו הן אוסטריה, הולנד, בלגיה, פולין,
דנמרק, רומניה, צרפת, ספרד, גרמניה, בריטניה ואיטליה.
מהמחקר עלו הנתונים הבאים:
- סך כל המכירות של מוצרים טבעוניים בשנה האחרונה של הבדיקה הגיע ל-3.6 מיליארד אירו.
- ברוב המדינות שנבדקו, המכירות הובלו על ידי מוצרים טבעוניים דמויי חלב.
- מכירות מוצרים טבעוניים דמויי בשר בגרמניה נסקו ב-226%.
- מכירות מוצרים טבעוניים דמויי גבינות נסקו ב-77%.
- מכירות מוצרים טבעוניים דמויי חלב בפולין נסקו ב-62% במהלך השנתיים שנבדקו.
ד"ר קאי-בריט בכטולד, המדענית הראשית של מחקרי צרכנים ב-ProVeg International, אמרה: "אנחנו סוף סוף רואים את הגידול העצום של מוצרים טבעוניים באירופה בשנים האחרונות מתבטא במספרים. חשיפת הנתונים נותנת אור ירוק לתעשיית המזון
להמשיך ולפתח את התחום".
בראם מאייר, המנהל האזורי של אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בחברת
ביונד מיט, אמר: "ביונד מיט שואפת
להפוך מוצרים טבעוניים דמויי בשר לנגישים יותר לכולם. אנחנו מאמינים כי אף אחד לא צריך לבחור בין טעם לקיימות. אנחנו שואפים לענות על הביקוש ההולך וגדל - כפי שמשתקף בנתונים של 'נילסן' - ולהציע לצרכנים את היתרונות הבריאותיים
והסביבתיים של מוצרים טבעוניים".
הדו"ח המלאלקריאה נוספת:
מכירות מוצרים טבעוניים בישראל גדלו יותר מפי 10 ממוצרים מן החי
משרד החקלאות האמריקאי: צרכנים מחליפים מוצרי חלב במוצרים טבעוניים
תעשיות הבקר והחלב יקרסו עד שנת 2030 - מחקר חדשכתבות נוספות במדור
כלכלה.
טבעונות | מפת האתר |
חיפוש באתר | אודות האתר |
תנאי שימוש באתר | כתבו לנו
קירות שקופים | הון שלטון מזון |
איך לעבור לטבעונות | טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר